Fortrydelse / Ombytning
eller søg efter et ofte stillede spørgsmål
Hvor lang tids fortrydelsesret har jeg?
Hos well.dk har du hele 14 dages fortrydelsesret på dine produkter. Så længe de returneres i original emballage, eventuel forsegling ikke er brudt, og de ikke er taget i brug, vil du kunne få alle pengene retur.
Returner produkterne forsvarligt indpakket og vedlæg en kopi af din faktura. Returadressen er:
Well.dk
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
Mrk: Returret
Du har selv ansvaret for produkterne, du sender retur, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler, at du sender produkterne som pakke med Postnord og ikke som brev. På den måde er produkterne forsikret mod bortkomst og beskadigelse. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravs pakker.
Returner produkterne forsvarligt indpakket og vedlæg en kopi af din faktura. Returadressen er:
Well.dk
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
Mrk: Returret
Du har selv ansvaret for produkterne, du sender retur, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler, at du sender produkterne som pakke med Postnord og ikke som brev. På den måde er produkterne forsikret mod bortkomst og beskadigelse. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravs pakker.
Kan jeg returnere produkter, der er brugt?
Det kommer helt an på, hvilken type produkt, der er tale om.
Jævnfør købeloven kan du godt returnere produkter, der har været brugt. Vi skal, når vi modtager varen retur, foretage en skønsmæssig vurdering af, hvor meget brugen har forringet produktets videresalgsværdi og returnere videresalgsværdien til din konto.
Det er dog vigtigt at nævne, at langt hovedparten af produkterne i vores sortiment er undtaget fra dette, hvilket vil sige, at returretten bortfalder, når produktet tages i brug.
Helt konkret gælder dette for varer omfattet af købelovens § 7, stk. 2:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varer der ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er brudt eller produktet er taget i brug dækker bl.a. over (men ikke begrænset til) hårtrimmere, glattejern, hårbørster, hårvoks og cremer. På produkter af denne type bortfalder fortrydelsesretten, når forseglingen brydes eller produktet tages i brug.
Jævnfør købeloven kan du godt returnere produkter, der har været brugt. Vi skal, når vi modtager varen retur, foretage en skønsmæssig vurdering af, hvor meget brugen har forringet produktets videresalgsværdi og returnere videresalgsværdien til din konto.
Det er dog vigtigt at nævne, at langt hovedparten af produkterne i vores sortiment er undtaget fra dette, hvilket vil sige, at returretten bortfalder, når produktet tages i brug.
Helt konkret gælder dette for varer omfattet af købelovens § 7, stk. 2:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varer der ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er brudt eller produktet er taget i brug dækker bl.a. over (men ikke begrænset til) hårtrimmere, glattejern, hårbørster, hårvoks og cremer. På produkter af denne type bortfalder fortrydelsesretten, når forseglingen brydes eller produktet tages i brug.
Hvordan annullerer jeg min ordre?
Ønsker du at annullere din ordre, kan det sagtens lade sig gøre. Følg blot linket her, hvis du ønsker at annullere din ordre:
Annuller din ordre her
Jeg nåede ikke at annullere min ordre, inden den blev sendt – hvad gør jeg nu?
Ønsker du at annullere din ordre, efter vi har afsendt den, skal du sende en mail til os på kontakt@well.dk, hvori du skriver, at du ønsker at fortryde dit køb. Derefter skal du blot inkludere retursedlen i din ordre, som fås ved at udfylde formularen her.
Tryk her for at udfylde dokument
Annuller din ordre her
Jeg nåede ikke at annullere min ordre, inden den blev sendt – hvad gør jeg nu?
Ønsker du at annullere din ordre, efter vi har afsendt den, skal du sende en mail til os på kontakt@well.dk, hvori du skriver, at du ønsker at fortryde dit køb. Derefter skal du blot inkludere retursedlen i din ordre, som fås ved at udfylde formularen her.
Tryk her for at udfylde dokument