HANDELSVILKÅR
GENERELLE OPLYSNINGER
Om virksomheden
Well.dk drives af Firtal Web A/S og har følgende formelle oplysninger:
Firtal Web A/S
att. Well.dk
CVR. Nr: 3023 8761
Adresse: Møgelhøj 8, 8520 Lystrup.
E-mailadresse: kontakt@well.dk
Telefonnummer: 78 74 53 00
Etableringsår: 2003
BESTILLING
Aftalens sprog
Alle aftaler på Well.dk indgås på dansk.
Priser
Alle bestillinger foregår via websitet well.dk. Alle priser på websitet angives i Danske Kroner (DKK) inklusiv dansk moms (25%) og eventuelle øvrige afgifter.
Ordrebekræftelse
Når din ordre er gået igennem, modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Det er ikke muligt at foretage et køb uden at afgive sin e-mail adresse, da det er et krav, at ordren bekræftes elektronisk.
Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til kontakt@well.dk
Din ordrebekræftelse er ikke dit garantibevis eller din faktura - denne modtager du også elektronisk, men i en særskilt mail.
Betaling
Når du handler hos Well.dk, kan du benytte følgende betalings- og kreditkort:
- Dankort
- MasterCard
- Maestro
- VisaCard
- Visa Electron
- MobilePay
Beløbet trækkes først fra betalingskortet, når varen er afsendt.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Beløbet kan max være reserveret i 30 dage.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Ved betaling med MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.
Bestilling til erhverv
Well.dk handler som udgangspunkt kun med privatkunder. Gennemfører du en ordre som erhvervskunde med henblik på videresalg, forbeholder vi os retten til at annullere ordren uden varsel. Gennemføres ordren alligevel, vil denne ikke være omfattet af købeloven men aftaleloven.
Betalingssikkerhed
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort på Well.dk er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt på Well.dk.
En forudsætning for at du kan føle dig tryg er, at vi sikrer dig den højeste mulige sikkerhed. Vi anvender den krypterede SSL- og PCI DSS-certificerede betalingsgateway PrePay, der håndterer overførslen af betalingsoplysningerne til NETS (firmaet der udsteder alle kreditkort i Danmark).
Dine kreditoplysninger er beskyttede og krypterede, når de sendes til behandling ved PrePay Betalingsgateway. Det betyder i praksis, at al indtastning af kreditkort oplysninger sker via PrePay sikre Betalingsgateway. Vi får dermed aldrig kendskab til de kortoplysninger, du indtaster, men kun besked om, om transaktionen er godkendt eller ej. Vi har ikke mulighed for at hæve mere på dit kreditkort, end du har godkendt. Vi kan kun mulighed for at nedjustere gennemførte betalinger.
LEVERING
Levering i Danmark
Ved levering i Danmark har du selv mulighed for at vælge, hvilken fragtløsning du vil benytte. Fragtprisen er afhængig af, hvilken fragtleverandør samt leveringsform du vælger at benytte. Vi sender pakker med DAO, Bring, GLS og Postnord.
Vi forbeholder os ret til i særtilfælde at ændre den af kundens valgte leveringsform til en anden. Dette kan f.eks. ske, hvis vi i områder eller perioder oplever leveringsproblemer med én fragtleverandør, hvor vi vil sende med en anden fragtleverandør i stedet. Den alternative fragtløsning vil altid være af samme serviceniveau, så bestiller du f.eks. med omdeling, vil pakken altid blive sendt med omdeling.
Fri fragt ved køb over 499 DKK
Køber du for over 499 DKK (ex. fragt og eventuelle rabatkoder), får du leveret din pakke gratis i Danmark. Prisen på disse fragtløsninger bliver automatisk nedjusteret til 0 DKK, hvis du har varer for over 499 DKK i kurven.
Leveringstid
Ordrer afgivet inden vores stoptider vil blive afsendt samme dag og leveret 1-2 dage efter afsendelsen. Ved bestilling til en erhvervsadresse vil leveringen ske 1-2 hverdage efter afsendelse. Se mere om vores stoptider fra forskellige fragtleverandører her.
Skulle det ske, at en bestilt vare ikke er på lager, forbeholder vi os retten til at levere eventuelle lagervarer og efterfølgende levere varen eller varerne, der har været i restordre. I disse tilfælde leveres varen eller varerne, der har været i restordre naturligvis omkostningsfrit.
Beskadigelse under forsendelse
Vores varer er forsikrede under forsendelsen. Du bedes kontrollere alle varer ved modtagelse.
Er det tydeligt allerede, når du ser pakken, at indholdet er gået i stykker under transport (f.eks. hvis pakken er gennemvædet af shampoo), bedes du nægte modtagelse. og kontakte os på kontakt@well.dk, så vi kan sende en ny pakke.
Konstateres det, når pakken åbnes, at et eller flere produkter er blevet beskadiget under forsendelsen, bedes du ligeledes kontakte os på kontakt@well.dk, så vi kan erstatte de(t) ødelagte produkt(er).
FORTRYDELSESRET
Hvis du fortryder dit køb
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos well.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du, eller en anden person du har valgt (dog ikke transportøren);
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail på adressen kontakt@well.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende denne med i din returforsendelse. Standardformularen sendes i elektronisk form sammen med din faktura.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du skal huske at vedlægge en kopi af din faktura.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravs pakker.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 100 DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
En stor andel af varerne i vores sortiment er af hygiejnemæssige årsager ikke egnede til at blive returnerede, hvis forseglingen er brudt eller produktet er taget i brug. Dette gælder bl.a. (men ikke begrænset til) hårtrimmere, glattejern, hårbørster, hårvoks og cremer. På produkter af denne type bortfalder fortrydelsesretten når forseglingen brydes eller produktet tages i brug.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må besigtige varen på samme måde som du ville gøre i en fysisk butik, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du som udgangspunkt det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du fortryder hele dit køb, og sender alle produkter retur, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Fortryder du kun en del af dit køb, refunderes leveringsomkostningerne ikke.
Din betaling refunderes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vær opmærksom på, at der er stor forskel på, hvor lang tid en refundering tager, afhængigt af korttypen brugt ved handlen.
Hvis vi f.eks. refunderer til et Dankort, vil betalingen være retur på kontoen inden for 3 bankdage efter vi har gennemført refunderingen, mens der med visse andre kort (f.eks. Mastercard) kan gå op til 28 bankdage. Vi henviser til din kortudsteder for yderligere info om dette.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Well.dk
Att: Fortrydelsesret
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal sendes med ved fortrydelse?
Du skal vedlægge en kopi af faktura. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standard fortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager kun pakker sendt med omdeling og afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi pakker pr. efterkrav.
REKLAMATIONSRET
Hvis der er noget galt med varen
Når du handler på well.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Tidsfrist for reklamation
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen og senest 24 måneder efter, du har modtaget varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Well.dk
Att: Reklamation
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
NB: Har du en reklamation på et GHD produkt, skal du ikke sende det retur til vores adresse, men i stedet kontakte os direkte på kontakt@well.dk, hvorefter vi vil vejlede dig nærmere.
Hvad skal sendes med ved reklamation?
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge din faktura samt en seddel i pakken, hvor problemet beskrives så detaljeret som muligt. Hvis der er tale om en periodisk fejl, er det vigtigt, at der gøres opmærksom på dette.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Returforsendelser må ikke sendes med DAO.
OBS: Har du en reklamation på et produkt fra GHD, skal du kontakte os på kontakt@well.dk.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, kan du kontakte vores kundeservice på kontakt@well.dk.
Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via (link)
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail: kontakt@well.dk.
PERSONDATAPOLITIK
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos well.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Direktøren, Business Manageren og Bogholderen for well.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige for well.dk er Direktør Mikkel Salling.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos well.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til well.dk via e-mail kontakt@well.dk.
COOKIES
Websitet bruger cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, eksempelvis på et websted, ved næste besøg.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, eksempelvis brugernavn til login på et website.
En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver, og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din computer.
På well.dk anvendes cookies alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt for dig som muligt.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. I Internet Explorer slettes cookies under menuen 'Funktioner' --> 'Internetindstillinger' --> 'Slet cookies'.
LOGSTATISTIK
Websitet bruger logstatistik
Logstatistik bruges på well.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, og hvor på sitet det forlades.
Vi fører statistik over brugen af well.dk med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Statistikken er ikke forbundet til dine personlige informationer og bliver ikke videregivet til andre virksomheder.
LOYALITETSRABAT
Optjening af rabat
Når du handler på well.dk, optjener du automatisk mindst 5% af din ordres værdi (ex. fragt) i loyalitetsrabat. Der kan dog også være kampagner, hvor du optjener mere. Rabatten registreres på din brugerkonto. Har du ikke en brugerkonto, vil der blive oprettet en første gang, du handler hos os.
Den optjente loyalitetsrabat fremgår af din kvittering.
Der optjenes kun loyalitetrabat af det beløb du betaler. Bruger du en rabatkode, optjener du altså ikke loyalitetsrabat af det beløb rabatkoden fratrækker.
Ved gavekort optjenes loyalitetsrabat kun ved købet af gavekortet. Når gavekortet indløses optjenes ikke loyalitetsrabat på gavekortets værdi.
Adviseringsmails
Når du handler hos well.dk accepterer du at modtage adviseringsmails om loyalitetsrabat. Disse mails påminder dig om optjent loyalitetsrabat for at sikre, at du ikke mister retten over disse f.eks. fordi de udløber.
Ønsker du ikke længere at modtage adviseringsmails frameldes disse ved at logge ind på din brugerkonto, vælge menupunktet Loyalitetsrabat og sætte flueben ud for "Frameld adviseringer om tilgodehavende loyalitetsrabat".
Adviseringsmails må ikke videresendes, da de indeholder et automatisk log-in link til din brugerkonto, for at forbedre din brugeroplevelse.
Overdragelse af rabat
Loyalitetsrabat kan overdrages fra én bruger til en anden, hvis du f.eks. skifter mailadresse eller ønsker at forære din loyalitetsrabat væk.
Dette gøres via Min Konto > Loyalitetsrabat > Ønskes din loyalitesrabat overført til anden konto / e-mail?
Indløsning af rabat
Det er kun loyalitetsrabat-indehaveren, der kan indløse loyalitetsrabatten.
Dette gøres ved at gå ind på www.well.dk, lægge de ønskede varer i kurven, og derefter trykke ”Indløs loyalitetsrabat fra tidligere køb”, når du får vist din indkøbskurv. Log ind med din e-mail og valgte adgangskode.
Loyalitetsrabatten fratrækkes herefter din aktuelle ordre.
Well.dk kan ikke gøres ansvarlig for konsekvenserne af uautoriseret indløsning af en kundes loyalitetsrabat.
Loyalitetsrabat kan ikke ombyttes til kontanter. De kan udelukkende bruges til hel eller delvis betaling af produkter på well.dk
Fratrækkelse af rabat
Hvis et produkt returneres, fratrækkes den loyalitetsrabat man har optjent på det pågældende produkt fra ens loyalitetsrabat-saldo.
Har du brugt loyalitetsrabat til at betale for det pågældende produkt, refunderes rabatten ikke til kontoen, af administrationsmæssige årsager.
Du vil ligeledes kun kunne få refunderet det beløb, du har betalt eksklusiv loyalitetsrabat.
Forældelse af rabat
Når der er optjent point, kan disse benyttes på en ordre indenfor 12 måneder. Bliver de ikke brugt, inden der er gået 12 måneder, vil de desværre gå tabt.
De 12 måneder bliver ikke "forlænget" hver gang der lægges en ny ordre. Pointene hænger individuelt sammen med forrige ordrer, så de point der optjenes på en specifik ordre, udløber 12 måneder efter den pågældende ordre er lagt.
Generelt om loyalitetsrabat-systemet
well.dk forbeholder sig retten til med 30 dages varsel at ændre loyalitetsrabatsystemets vilkår og til helt at stoppe loyalitetsrabatsystemet.
Meddelelse om ophør af loyalitetsrabatsystemet eller ændringer af bestemmelser gives via pr. e-mail til de personer, der har tilmeldt sig ordningen.
Såfremt loyalitetsrabatsystemet ophører, kan optjent loyalitetsrabat anvendes i 30 dage efter meddelelsens offentliggørelse. Dette gælder dog ikke, hvis ophøret sker som følge af lovændringer, domstolsafgørelser, påbud fra offentlige myndigheder el.lign., idet loyalitetsrabatten i så fald straks bortfalder uden kompensation af nogen art.
Kunden er selv ansvarlig for overholdelse af de til enhver tid gældende skatteregler og andre regler af betydning for loyalitetsrabat-systemet.
Misbrug
Alle former for misbrug af loyalitesrabat-systemet giver well.dk ret til at inddrage eventuel optjent loyalitetsrabat uden varsel og fjerne retten til at optjene ny loyalitetsrabat herefter.
E-markedsføring
Der udsendes lejlighedsvis e-mail-reklamer fra os på www.well.dk med gode tilbud og andre vigtige informationer for dig som kunde. Der vil blive sendt markedsføring af tilsvarende produkter og tjenesteydelser i forhold til dine køb. Du vil ikke modtage reklame som ikke har noget med Shoppe at gøre. Dette gøres i overensstemmelse med markedsføringslovens § 10, stk. 2. Vi passer ligeledes godt på din e-mail og den vil aldrig blive videregivet. Du kan til enhver tid afmelde dig.
LOVVALG OG VÆRNETING
Hvis der opstår konflikt
Køb af varer på Well.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole og skal indbringes til behandling ved Aarhus Byret som første instans, medmindre præceptiv lovgivning bestemmer andet. Dette gælder også salg til købere i udlandet, i Grønland og på Færøerne.
PRICERUNNER KØBSGARANTI
Sådan bliver dit køb omfattet
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster intet og tager kun et par minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.
Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.
Hver måned hjælper PriceRunner over en million danskere med at finde den laveste pris på populære produkter. PriceRunner har eksisteret siden 2000 og har siden starten været gratis og uafhængig.